Da mihi factum
dabo tibi ius
PODAJ MI FAKTY, A PODAM CI PRAWO

MASZ KREDYT MIESZKANIOWY WE FRANKACH ?

ZWIĘKSZA SIĘ TWOJA SZANSA NA WYGRANĄ W SĄDZIE - SĄD APELACYJNY W WARSZAWIE
UNIEWAŻNIŁ CAŁĄ UMOWĘ KREDYTOWĄ !

Ostatnio Sąd Apelacyjny w Warszawie unieważnił w całości umowę zawartą z bankiem, wskutek czego bank musi zwrócić wszystkie wpłacone mu przez klienta pieniądze, a klient zwróci tylko pieniądze w kwocie pierwotnie otrzymanej od banku, bez odsetek prowizji i innych dodatkowych opłat.
Ten istotny wyrok wpisuje się w linię orzeczniczą korzystną dla frankowiczów. Już w zeszłym roku jeden z sądów niższej instancji uznał kredyt frankowy za nieważny. Sąd Okręgowy w Warszawie także w zeszłym roku orzekł, że umowa kredytu indeksowanego zawiera nieuczciwe postanowienia umowne w postaci klauzul indeksacyjnych, które są bezskuteczne wobec kredytobiorcy. Ich wyeliminowanie z umowy prowadzi zaś do nieważności całej umowy kredytu. Ten sam Sąd wydał wyrok, w który nakazał bankowi zwrot kwot pobranych na podstawie abuzywnych postanowień dotyczących indeksacji kredytu.

To tylko kilka najważniejszych wyroków z szeregu korzystnych dla osób mających kredyt we frankach.
W ten sposób kształtująca się linia orzecznicza wskazuje, że coraz częściej sądy stają po stronie kredytobiorców. I to niekoniecznie dlatego, że nie mieli oni pojęcia o ryzyku walutowym czy wprowadzono ich w błąd przy zaciąganiu kredytów. Przesądzająca jest zakazana konstrukcja tzw. klauzul abuzywnych, które nie spełniają wymogów prawa chroniącego konsumentów.

Jeśli masz kredyt we "franku", możesz walczyć o korzystne przeliczenie kredytu, o zwrot części wpłaconych pieniędzy, a nawet dochodzić unieważnienia całej umowy.

Wyroki jakie już zapadły, otwierają pokrzywdzonym kredytobiorcom różnorodne możliwości, począwszy od przeliczenia kredytu po korzystnym kursie z daty zawarcia umowy i zmiany w kredyt złotowy, a skończywszy nawet na unieważnieniu w całości umowy kredytowej.
Zwlekanie ze złożeniem sprawy do sądu, może być niekorzystne, z uwagi na ewentualny zarzut przedawnienia, przynajmniej co do części roszczeń. Należy także pamiętać, że każda sprawa wymaga indywidualnej oceny skomplikowanego stanu prawnego i faktycznego, w celu potwierdzenia zasadności odpowiednich roszczeń wobec danego banku oraz wyboru stosownej taktyki procesowej i przedsądowej.

Pragniemy poinformować, że nasza Kancelaria specjalizuje się w poruszanych wyżej zagadnieniach, prowadzi przeliczenia roszczeń, sporządza pozwy oraz składa sprawy do sądów przeciw bankom.

MECENAS Kancelaria Radców Prawnych
ul. Marszałkowska 62 lok. 75; 00-545 Warszawa

tel. 505 98 98 72; 22 625 34 34; e-mail: biuro@krpkl.pl

Informacj蟡ytworzy3(a) Ewa Tatarek dnia 18-01-2014.
Informacj蟯publikowa3(a) Paweł Jankowski dnia 26-03-2014 07:56.
Liczba ods3on podstrony: 5376